Przewagi systemu kontenerowego Innofreight

Niezawodność Innofreight w okresie zimowym

Zimą kłopotliwe jest oddziaływanie niskich temperatur na ładunek. Transportowany materiał zamarza i przymarza do wagonu utrudniając (lub czasami uniemożliwiając) rozładunek. Czas niezbędny dla przeprowadzenia rozładunku staje się wtedy jest trudny do przewidzenia. Ponadto zimowy rozładunek wymaga najczęściej zaangażowania dodatkowych środków i ludzi.

Dlaczego Innofreight sprawdza się w niskich temperaturach?
Niezawodność systemu Innofreight w okresie zimowym to jedna z jego najważniejszych cech. Unikalna metoda rozładunku kontenerów poprzez ich obrót o 360 stopni z możliwością wytrząsania przymarzniętego do ścian kontenera surowca sprawdza się nawet w warunkach arktycznych. Niezawodność tego systemu w warunkach zimowych przyczynia się do szybkiego upowszechniania tej technologii w krajach Skandynawskich. Pewność i przewidywalność czasu rozładunku sprawia, że logistyka dostaw jest stabilna i niezawodna także zimą.

W jaki przykładowy sposób może być użyty Innofreight zimą?
Użycie węglarek lub wagonów samowyładowczych podczas transportu kolejowego zamarzającej zrębki leśnej było, i w licznych przypadkach jest nadal, przyczyną niestabilności dostaw do wielu zakładów. Do niedawna, problemy z utrzymaniem regularnych dostaw w zimie miała np. znana niemiecka celulozownia Stendal. Zastąpienie tradycyjnych wagonów kontenerami Innofreight całkowicie zmieniło sytuację zaopatrzeniową przedsiębiorstwa. Dostawy stały się regularne również zimą.

 

Bezpieczeństwo

Rozładunek w systemie Innofreight jest znacznie bezpieczniejszy od tradycyjnych technologii przewozu kolejowego.

Jakie zagrożenia powstają podczas rozładunku tradycyjnego wagonu-węglarki?

  • Rozładunek wagonu węglarki najczęściej odbywa się z zastosowaniem kilku koparek i ciężarówek pracujących na ograniczonej przestrzeni. Podczas takiego rozładunku zaangażowanych jest jednocześnie kilku pracowników, którzy muszą uważać na siebie pracując w dobrej koordynacji.
  • Podczas rozładunku tradycyjnych wagonów-węglarek, część prac wykonywanych przez ekipę odbywa się we wnętrzu wagonu przy jednoczesnym operowaniu koparki – taka sytuacja stwarza realne zagrożenie poważnego zranienia.
  • Załadunek i rozładunek wagonów-węglarek może wiązać się z koniecznością pracy na wysokościach podczas zdejmowania górnej plandeki, a to stwarza ryzyko upadku.

Dlaczego obsługa systemu Innofreight jest bezpieczniejsza?

  • Rozładunek w systemie Innofreight angażuje tylko jednego pracownika i jedną maszynę – wózek widłowy.
  • Wszystkie operacje odbywają się bez bezpośredniego udziału człowieka, operator cały czas pozostaje w kabinie maszyny;
  • Nie ma potrzeby czyścić kontenerów po rozładunku;

 

Szybkość, łatwość i „czystość” rozładunku w systemie Innofreight

Trzy cechy funkcjonalności transportu Innofreight, które mają bardzo istotny wpływ na podniesienie wydajności przewozów kolejowych w tym systemie.

Szybkość
Krótszy czas rozładunku to krótszy czas przebywania pociągu na bocznicy zakładu czyli, niższe koszty opłat za pobyt wagonów. Oznacza to także krótszy czas cyklu rotacji pociągu czyli większą efektywność wykorzystania infrastruktury.

Łatwość
Połączenie: wózek widłowy+kontener+hardtop to prosta, szybka i jednocześnie wydajna metoda obsługi przewożonych towarów. Dla przykładu, rozładunek wagonu-węglarki wymaga użycia koparki, samochodu do przewozu oraz większej ilości osób. Jest to nie tylko bardziej skomplikowane, ale także generuje większe koszty.

„Czystość”
Podczas rozładunku ładunek nie jest przeładowywany do samochodów ani wysypywany w pobliże torowiska. Wózek widłowy przewozi ładowny kontener do miejsca rozładunku (składowania) bez żadnych dodatkowych operacji. Dlatego proces rozładunku pociągu przebiega czysto i bez jakichkolwiek strat materiału.